100024

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: طبق قولی که به رئیس جمهور داده‌ایم پرونده مسکن مهر تا شهریور سال ۹۸ بسته خواهد شد.

احمد اصغری مهرآبادی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در برگزاری جشن اختتام مسکن مهر منتظر اتمام واحدهای مشکل‌دار و بحرانی نمی‌مانیم چون نمی‌توان اقدامات بزرگ انجام‌شده در مسکن مهر را معطل چند واحد مشکل‌دار و نیمه‌تمام گذاشت.

مهرآبادی ادامه داد: برای رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌های مشکل‌دار مسکن مهر در دستگاه قضایی به پیشنهاد ما شعبه ویژه در این زمینه تشکیل و دستور آن به تمامی محاکم قضایی توسط رئیس‌کل قوه قضاییه ابلاغ شد.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: مسکن مهر در کشور طرح بسیار بزرگ و عظیمی است و باید با کمک همه دستگاه‌های متولی و مرتبط برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام شود.

وی بابیان اینکه دولت به‌تنهایی قادر به حل همه مشکلات این طرح نخواهد بود، عنوان کرد: طبق نظر وزیر راه و شهرسازی باید تفاهم‌نامه‌ای با استانداران تهیه شود تا تعهدات وزارت راه و شهرسازی و استانداران برای اتمام هرچه سریع‌تر مسکن مهر در کشور مشخص شود.

مهرآبادی با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی کمیته‌ای ویژه برای بررسی مشکلات مسکن مهر، تصریح کرد: این کارگروه باید با کار کارشناسی، درست و دقیق برآوردهای کارشناسی خود را در شورای مسکن استان تصویب کند تا مشکلات این بخش هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

وی بابیان اینکه ما آماده حل مشکلات مسکن مهر هستیم، افزود: بسیاری از مشکلات این طرح به استان بازمی‌گردد که باید با طرح در کمیته‌ای ویژه برای حل آن‌ها اقدام شود.

مهرآبادی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس شورای اسلامی، تشریح کرد: موارد بسیار خوبی از قبیل تأمین منابع برای بانک‌های طرف قرارداد این طرح، تأمین منابع مالی بانک مسکن و تأمین قیر در لایحه آمده است که در صورت تصویب کمک زیادی به طرح مسکن مهر خواهد کرد.

معاون وزیر اضافه کرد: استان قزوین در طرح مسکن مهر بسیار منظم و هماهنگ با وزارت راه و شهرسازی کار کرده است و نمی‌توان انتظار داشت در طرحی با این وسعت هیچ عیب و ایرادی وجود نداشته باشد و باید به‌تدریج برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کرد.

این مسئول افزود: در استان قزوین ۱۲ تعاونی مسکن مهر با ۲۰۰۰ واحد دارای مشکلات قضایی و اداری هستند که باید با کمک دستگاه‌های اجرایی و قضایی هرچه سریع‌تر برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام شود.

مهرآبادی گفت: ۴۵ هزار واحد مسکن مهر استان قزوین از ۵۰ هزار واحد تحویل داده‌شده است و برخی نواقص این واحدها باید با تشکیل کارگروهی ویژه موردبررسی قرار گیرند.

 

منبع: بنا نیوز

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایر اخبار

  • برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.
مجموعه گیتی هوم
ارسال پیام در واتس اپ