moshaveghemaliati

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، افشین برمکی، معاون سازمان برنامه و بودجه در نشست رونمایی از برنامه‌های تولید و اشتغال که امروز در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: در سال ۹۷ مقام معظم رهبری بیانیه دوم انقلاب را ابلاغ کردند که در آن بیانیه به مقوله تولید تاکید ویژه‌ای شده بود و در نام گذاری سال ۹۸ نیز در این خصوص شاهد تاکیدات معظم له بودیم. بر این اساس سازمان برنامه و بودجه کلیه تاکیدات رهبری را در دو محور حمایت از تولید و اصلاح ساختار اقتصادی کشور مدنظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه برای تجهیز منابع مالی و رونق تولید منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه را مدنظر قرار داد، گفت: بر این اساس برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات ریالی و ارزی، بودجه عمرانی کشور و سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی و تهاتر ظرفیت‌های دولت را مدنظر داریم.

برمکی ادامه داد: ۱۷ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی، ۲۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی صندوق توسعه، ۴۴ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی و ۶۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز در زمینه دیگر از منابع بودجه است. بر این اساس ۱۵۷ هزار میلیارد تومان نیز برای سرمایه گذاری شرکت‌های دولتی که در رونق تولید نقش خواهد داشت و ۶۶ هزار میلیارد تومان آن از سرمایه گذاری شرکت‌های نفت و گاز است. در مجموع ۳۲۰ هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان برنامه و بودجه برای رونق در سال ۹۸ قرار خواهد گرفت.

معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه استفاده از مشارکت‌های خصوصی از دیگر رویکرد‌های سازمان در سال ۹۸ است، گفت: آنچه که بخش خصوصی برای طرح‌های عمرانی نیاز داشته باشد سازمان برنامه و بودجه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که از جمله آن می‌توان به مشوق‌های بانکی، بیمه ای، معافیت‌های مالیاتی عنوان کرد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایر اخبار

  • برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.
مجموعه گیتی هوم
ارسال پیام در واتس اپ