100023

معاون عمرانی استاندار شرایط بانک‌ها برای ارائه تسهیلات نوسازی را از دیگر مشکلات مسکن استان برشمرد و گفت: سختگیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات باعث شده از ۵۰۰۰ سهمیه وام استان؛ ۱۹۸۰ مورد ابلاغ و تنها ۳۴۰ مورد منجر به عقد قرارداد شود که این موضوع در جلسات مختلف مطرح‌شده اما هنوز ترتیب اثر داده نشده است.

علی فرخ‌زاد در جلسه شورای مسکن استان که به ریاست زاهدی استاندار قزوین و با حضور مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی و دیگر مسئولان برگزار شد، قسمت عمده‌ای از مشکلات مسکن مهر را در مهرگان و قسمت دیگر آن را در تاکستان و بوئین‌زهرا دانست و اظهار کرد: بخشی از مشکلات مطرح‌شده بااعتبار رفع می‌شود و برای رفع باقی مشکلات نیاز به تدابیر مدیریتی است.

وی با اظهار نگرانی در خصوص موضوعات آموزشی و فرهنگی در شهرک مهرگان، خاطرنشان کرد: تمام شدن مسکن مهر تنها به معنی ساکن شدن مردم در آن واحدها نیست و باید به تمام موضوعات زیرساختی و فرهنگی ازجمله تأمین برق، شبکه آب و فاضلاب، احداث ورزشگاه، فرهنگسرا، مدرسه، مسجد، فضای سبز و غیره توجه ویژه کرد.

فرخ‌زاد تأکید کرد: مسکن مهر امروز همانند پیرمرد ۹۰ ساله‌ای است که در فقر زندگی می‌کند اما حساب‌های بانکی‌اش پر از پولی است که برای روز مبادا نگه‌ داشته است، غافل از اینکه “مبادا” همین امروز است، مبادای مسکن مهر مهرگان نیز امروز است، در مهرگان اراضی و املاک بسیاری وجود دارد که با فروش آن تمام مشکلات زیربنایی و نیازهای آموزشی و فرهنگی برطرف می‌شود.

معاون عمرانی ابراز کرد: مسکن مهر قزوین با همه استان‌ها متفاوت است، ما در قزوین شهر جدید ایجاد کرده‌ایم و تقاضاهایمان نیز در حد شهر جدید است، شاید در خیلی جاها نیاز به شبکه مجزای آب و فاضلاب نباشد اما مهرگان که قرار است دومین شهر پرجمعیت استان شود و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در آنجا مستقر شوند، نیاز به تصفیه‌خانه و منابع تأمین آب مجزا دارد.

وی ادامه داد: شهرک مهرگان چند سال است که از پُست برق سیار استفاده می‌کند و این در حالی است که پُست برق سیار باید فقط در مواقع اضطراری و بحران‌ها استفاده شود، آب و فاضلاب آنجا نیز در مرحله بحرانی است، همچنین در مهرگان زمین‌های تجاری باید به‌سرعت واگذار شود تا با تأمین واحدهای تجاری موردنیاز ساکنین، از تبدیل پیلوت مجتمع‌های مسکونی به واحدهای تجاری و تخلفات دیگر جلوگیری به عمل آید.

فرخزاد مشکل پیمانکاران مسکن مهر را حائز اهمیت دانست و گفت: برخی از پیمانکارانی که در مسکن ورود کردند متضرر شده‌اند و برای بسیاری هم حکم جلب صادر شده است و باوجوداینکه مالکین در واحدها مستقرشده‌اند ضمانت‌نامه و ظرفیت مجری بسیاری از آن‌ها آزاد نشده است، درحالی‌که طبق روال اگر کار به مرحله سفت‌کاری برسد، ظرفیت پروژه‌های شهر آزاد می‌شود.

معاون عمرانی استاندار شرایط بانک‌ها برای ارائه تسهیلات نوسازی را از دیگر مشکلات مسکن استان برشمرد و گفت: سختگیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات باعث شده از ۵۰۰۰ سهمیه وام استان؛ ۱۹۸۰ مورد ابلاغ و تنها ۳۴۰ مورد منجر به عقد قرارداد شود که این موضوع در جلسات مختلف مطرح‌شده اما هنوز ترتیب اثر داده نشده است.

وی افزود: تسهیلات نوسازی به‌طور متناسب ۵۰ درصدی در روستاها اتفاق نیفتاده است به‌طوری‌که در برخی روستاها ۹۰ درصد از این تسهیلات استفاده شده و در برخی اصلاً از این تسهیلات استفاده نشده است.

فرخ‌زاد در پایان پیشنهاد کرد: کمیته‌ای در استان به ریاست مجموعه استانداری و به دبیرخانگی اداره کل راه و شهرسازی، با نمایندگانی از اداره تعاون، بانک، نظام‌مهندسی ساختمان، دفتر فنی استانداری و سازمان مدیریت برنامه‌وبودجه تشکیل شود که با اختیارات آن بتوان از اراضی مهرگان برای تأمین مباحث زیرساختی و فرهنگی استفاده کرد.

 

منبع: بنا نیوز

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایر اخبار

  • برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.
مجموعه گیتی هوم
ارسال پیام در واتس اپ