arzyaban

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان گفت: در مجموعه شهرداری اصفهان بر اساس تصمیم مدیریت ارشد، امسال شهرداری اصفهان به عنوان نخستین کلان‌شهر به صورت جامع در فرایند ارزیابی جایزه تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM شرکت می‌کند.

مرتضی نصوحی اظهارکرد: مدیریت شهری اصفهان به این عزم رسیده که مجموعه شهرداری را به محک ارزیابان برون سازمانی بسپارد تا بتواند در مسیر بهبود و تعالی حرکت‌هایی مستدام داشته باشد تا به نتایج خوبی دست پیدا کند.وی با بیان اینکه نکته مهم مدل تعالی سازمانی این است که به صورت جامع و متوازن تمام فعالیت‌های شهرداری را مورد ارزیابی قرار می دهد، افزود: مدل EFQM در دو بخش «توانمند سازها» که به کمک آنها نتایج محقق می‌شود و «نتایج سازمانی» مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مجموعه سازمان‌هایی که در این فرایند ارزیابی شرکت می‌کنند، باید بر اساس خود ارزیابی، اظهارنامه‌ای تهیه و در فرایند جایزه شرکت کرده و پس از آن، ارزیابان برون سازمانی مجموعه شهرداری را ارزیابی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای ارزیابی تعالی سازمانی در شهرداری اصفهان هفت نفر ارزیاب انتخاب شده‌اند که از تاریخ دوم تا پنجم بهمن ماه به صورت حضوری این فرایند را انجام می‌دهند.

نصوحی با بیان اینکه در این فرایند، ارزیابی توانمندسازها و نتایج کارهای شهرداری را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: بخشی از این ارزیابی در این خصوص خواهد بود که سبک رهبری شهرداری اصفهان چگونه است و چقدر مدیران شهرداری الهام‌بخش هستند، بخش دیگر مدل باز می‌گردد به اینکه کارکنان تا چه میزان با اهداف سازمانی همسو هستند، چقدر فرایندهای سازمانی شهرداری چابک است تا بتواند نتایج خوبی را در سطح جامعه و برای اربابان رجوع حاصل کند، بخشی مربوط به ارزیابی منابع شهرداری و بخش دیگر به ارزیابی برنامه‌های پنج ساله شهرداری برای رسیدن به اهداف خرد و کلان باز ‌می‌گردد.

وی تاکید کرد: نتایج فعالیت توانمندسازها بسیار کلیدی است، زیرا با منطق ارزیابی مشهور به «منطق رادار» معیارهای مهمی را در دو بخش توانمندساز و نتایج ارزیابی می‌کنند.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان اظهارکرد: در جایزه تعالی سازمانی سقف امتیازات ۱۰۰۰ است و امتیاز سازمان‌های شرکت‌کننده در این فرایند بر اساس معیارها و منطق ارزیابی مشخص می‌شود؛ مسیر حرکت ما تعالی و بهبود است، امیدواریم با مورد توجه قرار دادن نکات مطرح شده از سوی ارزیابان خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کنیم.

نصوحی خاطرنشان کرد: شهرداری کلانشهر اصفهان برای نخستین بار در بین سایر کلانشهرها خود را به محک آزمون ارزیابان قرارداده که امیدواریم با نتایج ارزیابان و بکارگیری نکات مد نظر، مجموعه شهرداری اصفهان در مسیر تعالی با سرعت بیشتری حرکت کند.

منبع: شهرداری اصفهان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایر اخبار

  • برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.
مجموعه گیتی هوم
ارسال پیام در واتس اپ