anarakii

به گزارش افکارنیوز،  احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود محرومیت ها کمتر از ۴۰ درصد درآمدهای استان کرمان به خود استان باز می گردد، گفت: از ۸۸۸ هزار تومان سرانه استان کرمان تنها ۳۶۰ هزارتومان آن در قالب بودجه هزینه ای و عمرانی به استان باز می گردد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با وجود تامین ۲۸ درصدی منابع بودجه عمومی لایحه بودجهاز منابع استانی، تنها ۶ درصد یعنی ۲۵ هزار میلیارد تومان از اعتبارات استانی است، افزد: یعنی این میزان اعتبار براساس تصمیم گیری شورای برنامه ریزی استان براساس ماده ۳۱ احکام دائمی و ماده ۴۴ قانون الحاق ۲ تخصیص می یابد، به عبارتی بخش اعظم بودجه استان ها از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصمیم گیری می شود.

بطور میانگین  ۲۰ درصد درآمدهای استانی به استان کرمان باز می گردد

وی با اشاره به اینکه منبع مهم و موثر در بودجه استانی که صرف طرح های عمرانی می شود و تعادل در بودجه استان ها را به همراه دارد از محل قانون استفاده متوازن از امکانات کشور بوده که در لایحه امسال۱۴ درصد افزایش داشته است، ادامه داد:مجموع اعتبارات هزینه ای استانی با ۲۰ درصد و مجموع اعتبارات عمرانی با ۲درصد رشد مواجه شدند که با توجه به افزایش تورم، در عمل سرعت پیشرفت طرح ها نسبت به پیش بینی کاهش خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در لایحه بودجه بطور میانگین  ۲۰ درصد درآمدهای استانی به استان کرمان باز می گردد، اظهار داشت: ضریب بازگشت که نسبت مجموع اعتبارات استانها به درامدهای استانی است در ۹ استان بیش از 100 درصد است و بیشترین آن ایلام با ۲۱۶ درصد است یعنی بیش از ۲ برابر درآمد استان ایلام به خود استان بازمی گردد  و کمترین آن تهران با ۱۱ درصد است.

میانگین رشد اعتبارات عمرانی ۲ درصد است

وی با اشاره به اینکه سهم استان تهران در تامین درآمدهای استانی ۵۳ درصد است و فقط ۱۱ درصد آن به این استان بازمی گردد که دلیل آن تمرکز درامدها در تهران است  و افزود: ضریب بازگشت در استان کرمان حدود ۴۰ درصد بوده و با توجه به محرومیت های موجود بازگشت تنها ۴۰ درصدی از درآمدهای استان کرمان به خود استان قابل تامل است .

انارکی ادامه داد: میانگین رشد اعتبارات عمرانی ۲ درصد است و ۱۸ استان رشد مثبت و ۱۳ استان رشد منفی دارند که استان کرمان شاهد کاهش نیم درصدی در بودجه عمرانی است .

میانگین سرانه اعتبارات هزینه ای استانی ۱۵۴ هزار تومان است

وی با بیان اینکه میانگین سرانه اعتبارات هزینه ای استانی ۱۵۴ هزار تومان و میانگین سرانه اعتبارات عمرانی استانی ۱۳۷ هزار تومان است، تاکید کرد: استان کرمان با وجود داشتن درآمد سرانه ۸۸۸ هزار تومانی برای هر نفر(میانگین کشوری درآمدهای استانی ۱میلیون و ۳۸۵ هزار تومان است)، تنها هر نفر به اندازه ۱۷۳ هزار تومان در اعتبارات هزینه ای و ۱۸۵ هزار تومان در اعتبارات عمرانی سهم دارد .

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرکت های بزرگ باید مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا کنند، تصریح کرد: باوجود شرایط اقتصادی استان و صدمات وارده به محصول پسته، ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال به بودجه عمرانی نیاز دارد.

 

منبع: افکارنیوز

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایر اخبار

  • برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.
مجموعه گیتی هوم
ارسال پیام در واتس اپ