news32981

بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه پروژه‌های عمرانی کشور که باید 4 ساله به اتمام برسند 8 تا 12 سال به طول می‌انجامد که این مسئله باعث افزایش حدود 300 درصدی هزینه پروژه‌ها می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه بنابر اعلام سازمان برنامه و بودجه هزینه پروژه‌های عمرانی کشور تا زمان اتمام ۳۰۰ درصد افزایش می‌یابد، گفت:در ساخت‌وسازها چاره ای جز حرکت به سمت مدل‌سازی اطلاعات ساختمان نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز، اقبال شاکری با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که کشورهای پیشرفته برای ساخت‌وسازهای خود از مدل‌سازی اطلاعات ساختمان استفاده می‌کنند، اظهار کرد:‌ بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه پروژه‌های عمرانی کشور که باید ۴ ساله به اتمام برسند ۸ تا ۱۲ سال به طول می‌انجامد که این مسئله باعث افزایش حدود ۳۰۰ درصدی هزینه پروژه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه مدل‌سازی اطلاعات مشکلات مربوط به ساخت‌وساز پروژه‌های عمرانی کشور را از بین می‌برد، تصریح کرد: در ساخت‌وسازها چاره ای جز حرکت به سمت مدل‌سازی اطلاعات ساختمان نداریم.

وی با اشاره به اینکه برای مدیریت بحران، مدیریت شهری و… مدل‌سازی اطلاعات بسیار بسیار تسهیل‌گر خواهد بود، یادآور شد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از پروژه‌های استانی و ملی به دلیل افزایش زمان ساخت و هزینه‌ها به اهداف خود نمی‌رسند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایر اخبار

  • برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.
مجموعه گیتی هوم
ارسال پیام در واتس اپ